عنوان:در فصل بهار به کجا سفر کنیم؟


رنگ‌هایی كه زندگی‌بخش هستند

رنگ‌ها همیشه ما را احاطه كرده‌اند. اما چگونه می‌توانیم از آن‌ها برای افزایش سلامتی‌مان و تغییر خلق و خو یا بالا بردن روحیه‌مان كمك بگیریم؟

همه ما متوجه شده‌ایم كه به دست آوردن استانداردی از سلامتی و آرامش كمی سخت است. بسیاری از ما برای درمان و به دست آوردن انرژی خودمان نیازمند كمك‌های خارجی هستیم. اما می‌توانیم به كمك رنگ‌ها سلامتی و تندرستی‌مان را بهبود بخشیم. با استفاده ماهرانه از رنگ‌ها می‌توانیم انرژی‌مان را متعادل كنیم و سلامتی‌مان را به دست آوریم. درمان و آرامش، شكوفا كردن خلاقیت،‌ تغییر در خلق‌وخو، سبك شدن روح و جسم، كمك به تغییر دادن گرایشات و تمایلاتی كه از پیشرفت شما جلوگیری می‌كنند، نمونه‌هایی از اعجاز رنگ‌ها هستند. شما می‌توانید بیاموزید كه چگونه تجسم فكری برای رنگ‌ها داشته باشید، چطور به آن‌ها بیندیشید، چطور از آن‌ها استفاده كنید و تعادل را به وسیله متدهای آسان رنگ‌درمانی به بدنتان برگردانید. در همه این موارد شما می‌توانید از ارتعاش انرژیك و خصوصیات درمانی رنگ‌ها سود ببرید.
 
اگر چه به نظر می‌رسد كه این نوع درمان پیچیده باشد اما رنگ درمانی به صورت معمول در مراقبت‌های پزشكی مدرن استفاده می‌شود. رنگ آبی برای تسكین دادن التهاب و درد مفاصل و كاهش فشار خون بالا، و همچنین برای جلوگیری از آسیب‌های مغزی یا مرگ در اثر تكامل نیافتن كبد در كودكان نارس استفاده می‌شود. رنگ قرمز برای درمان گردش خونی كند و میگرن بسیار موثر است.

ویژگی رنگ‌ها
رنگ‌ها انرژی خاصی دارند. برای سلامت بودن، هر شخصی، به طیفی از انرژی نیاز دارد. هر رنگی در طیفی خاص ارتعاش دارد و این ارتعاشات با ارتعاشات داخل بدن ما مطابقت دارند. رنگ‌های قرمز و نارنجی و زرد رنگ‌های گرمی هستند و انرژی ما را افزایش می‌دهند و باعث شادی و سر زندگی می‌شوند. رنگ‌های آبی، نیلی، ارغوانی آرامش‌بخش هستند. حالات مختلف بدنی، روحی و احساسی ما هر كدام به رنگ‌های متفاوت پاسخ می‌دهند.

رنگ و خلق و خو
رنگ‌ها می‌توانند بر روی تغییر خلق و خو و گرایش‌های ما تاثیرگذار باشند. از رنگ نارنجی می‌توان برای افزایش خلاقیت استفاده كرد. رنگ فیروزه‌ای را می‌توان برای غلبه بر مشكل بی‌حوصلگی در رانندگی استفاده كرد. برای از بین بردن خشم هم از رنگ آبی استفاده كنید.
 
 متدهای آسان رنگ‌درمانی


رنگ‌ها می‌توانند بر روی تغییر خلق و خو و گرایش‌های ما تاثیرگذار باشند
 
تنفس رنگی
جدا از این كه تنفس باعث اكسیژن‌رسانی به بدن و دفع سموم می‌شود، شما می‌توانید در رنگ‌ها تنفس كنید. برای این كار باید فقط از تصورتان استفاده كنید. تنفس در نور سبز باعث احساس تطهیر و پاكیزگی و تعادل می‌شود. رنگ فیروزه‌ای سیستم ایمنی را ترقی می‌دهد و التهاب را كاهش می‌دهد.


نور رنگی
استفاده از نورهای رنگی اصلا پیچیده نیست. بلكه راهی است نیرومند و تاثیرگذار برای تصحیح بی‌تعادلی در بدن انسان. به رنگ‌ها با دقت و تمركز خیره شوید و به منطقه‌ای از بدن كه دچار مشكل شده فكر كنید. تجهیزات مورد نیاز را می‌توانید با استفاده از لامپ رنگی، چراغ قوه و جعبه رنگی با قیمت ارزان تهیه كرد.

غذا و رنگ‌ها
همه ما می‌دانیم كه می‌توان از یك رنگ یا مخلوطی از رنگ‌ها برای تغذیه استفاده كرد. تغذیه زرشكی رنگ و نیلی به افزایش آرامش ما كمك می‌كند (انگور، زغال اخته،‌ لبو) غذاهای سفید رنگ به تصفیه و پاكسازی بدن كمك می‌كنند (گل كلم، پیاز، قارچ). همچنین شما می‌توانید با استفاده از میوه‌ها و سبزی‌های رنگی نوشیدنی‌هایی با رنگ‌های متفاوت بسازید.

رنگ و خانه شما
رنگ‌ها در محیط خانه نه تنها باعث لذت بردن می‌شود، بلكه برای درمان نیز مفید است. این رنگ‌های زرنگ به صورت متحد، تعادل و هارمونی را در محیط زندگی خلق می‌كنند. لمس كردن رنگ‌ها می‌تواند به از بین بردن احساس ناراحتی، افسردگی و هیجان‌زدگی كمك كند.

رنگ و محل كار شما
شما می‌توانید محیط كارتان را با تزیین رنگ‌ها تغییر دهید. یك مربع تزیینی به رنگ آبی زیر تلفن می‌تواند به ایجاد آرامش و انرژی كمك كند. رنگ سبز در محیط كار اعصاب شما را آرام می‌كند. اگر شما احساس كسالت و خستگی می‌كنید رنگ نارنجی به شما نیرو می‌دهد. اما وقتی مضطرب هستید از رنگ قرمز در اطرافتان استفاده نكنید.